Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Pro sporťáky i knihomoly. K snídani i k večeři. TOP VÝBĚR jídel bez zbytečných sacharidů se slevou až 50 %!

KetoLife Menu

Vánoční jóga podle Petry Polanské

Užij si jógu i o Vánocích. Pomůže ti odbourat pracovní i osobní stresy, nabrat tolik potřebnou energii a zdravě protáhnout celé tělo. Zacvič si podle naší ambasadorky, Petry Polanské.

Článek ti zabere jen 3 minuty

Janina Dvořáková

Ať ti každá jógová pozice (ásána) přináší klid a radost.

A ať už v dnešní korona-vánoční době zařadíš všechny pozice nebo jen jednu denně, pamatuj, že není důvod honit se za dokonalostí. Prožívej v ásánách svou přítomnost. Skrze dech a své vlastní pocity. Ať tě každý pomalý výdech uvolní a zklidní.

Nízká kobra

Pro příjemné protažení přední strany těla, lehké posílení zad a podpoření pohyblivosti páteře. Aktivuje trávení. Pomáhá zmírnit deprese a posilovat sebevědomí.

Nízká kobra


Vnímej “zacouvání” brady, vytažení z ramen i aktivní lopatky a tím intenzivnější otevření hrudníku. Tvé nárty jsou otočené k zemi, žádné stočení dovnitř. Pěkně pozici prodýchávej a užívej si “masáž” vnitřních orgánů.

Nízké prkno

Posiluje celé tělo, především jeho střed. Zapojuje a okysličuje svaly. Zlepšuje rovnováhu.

Nízké prkno (plank)

Teď trochu zamakáš. Jsi jen v podpoře na předloktí a špičkách. Ohlídej, aby lokty byly pod rameny, z nich vytažení, žádné propadnutí hrudníku, pánev v neutrální poloze, kolena nepřepnutá, klidně je mírně pokrč. Cítíš sílu celého těla. Hlavně ramena a střed. Zkus výdrž v plynutí dechu. Zkus pociťovat sílu, ale ne křeč.

Pes hlavou dolů

Rozproudí energii v těle. Regeneruje. Protahuje zadní stranu těla a posiluje přední. Je relaxační, odstraňuje únavu a pomáhá zmírňovat stres.

Pes hlavou dolů

Paty směřují k zemi, kolena klidně v lehkém pokrčení, kostrč směr vzhůru a pánev neutrál. Záda vyrovnávej a hlavu s nimi v prodloužení. Hrudník směřuje ke stehnům, prsty na rukou nasměruj vpřed a uvědom si klouby pod nimi. Zavři oči, dýchej a nech k sobě dojít báječné pocity uvolnění.

Rotace ve vykročení 

Uvolňuje napětí nahromaděné kolem páteře. Fyzické i psychické. Podporuje pružnost zad. Masíruje vnitřní orgány.

Rotace ve vykročení

Nezapomeň, že rotace vždy vychází od vytažení zad a od břicha. Vždy ji prováděj na obě strany. Začni stáčením vpravo. Levá ruka je položená u vnitřní strany tvého pravého kotníku. Pravá ruka se lehce opírá o stehno. Do rotace se nesnaž jít silou. Vždy s respektem a radostí. Dýchej.

Vykročení s lehkým záklonem

Otevírá oblast ramen a hrudník. Protahuje přední část těla. Posiluje dolní končetiny. Rozvíjí hrudní dýchání.  

Vykročení s lehkým záklonem

Začni v kleku, vykroč. Pohlídej pánev v neutrální poloze, pomalu vzpaž a přejdi rukama v týl. Pak zavři oči a s nádechem otevírej oblast srdce. Brada couve ke krční jamce, dech plyne a ty jen jsi! Tady a teď.

Blaženost

Posiluje svaly pánevního dna. Uvolňuje kyčle a kolena. Pomáhá při potížích se spánkem, stavy úzkosti, uvolňuje při stresu.

Blaženost

Lehni si na záda, přitáhni nohy k tělu, spoj svá chodila a nech kolena vlastní vahou padnout do stran. Opatrně. :) Podložení vnějších stran nohou ti umožní ještě větší uvolnění. Zatížení očí stejně tak. Dlaně nasměruj k nebi. Pozoruj své zastavení a přicházení nádechu, odchod výdechu. Myšlenky zkus na chvíli nechat plynout někde dál a dál.

Tuhle pozici zařaď vždy, když budeš chtít plně zastavit a užít si sám nebo sama sebe. Takže teď ve vánočním čase ji doporučuji praktikovat častěji.

zdroj fotografií: archiv Petry Polanské

Pojďme zůstat v kontaktu

Chystáme spoustu novinek, článků a dalších zajímavostí. Tak nám nech svůj e-mail, ať o ně nepřijdeš.