Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
KetoLife Menu

Není müsli jako müsli. Znáš to proteinové?

Na co myslíš, když si pochutnáváš na ranním müsli?

Možná si říkáš: „To je fajn, začít den takhle zdravě.“ A přitom nejspíš to müsli, které pravidelně snídáš, není ani zdaleka zdravý začátek dne. Jak to?

Článek ti zabere jen 4 minuty

Bára Nováková

Klíč je ve složení většiny ranních cereálií. Na obalu vidíš jogurt nebo ovoce, uvnitř je ale jen hromada přidaných cukrů. Ty tvoje tělo nepotřebuje, a tak si je odloží „na někdy“.

Taková snídaně nedává smysl: rychlé cukry hned spálíš a brzy budeš mít hlad. Proto tu pro tebe máme dva druhy nízkosacharidového müsli, které ti dodají bílkoviny a vlákninu a zasytí tě na pořádný kus dne.

Jestli ti bude i takové low-carb müsli chutnat? To si piš. Chuť jsme ladili tak, aby si ji užil každý.

Jemné müsli s tygřím ořechem

Jestli tak jako my miluješ oříšky všeho druhu, určitě vyzkoušej naše lowcarb oříškové müsli. Přimíchej ho do jogurtu nebo do mléka, dodá mu chuť ořechů a mandlí.

Ochutnej jemně namleté oříškové müsli.

Kromě nich obsahuje jednu zajímavou surovinu: tygří ořech. Ten ve skutečnosti vůbec není ořech, ale hlíza šáchoru jedlého. Řadí se mezi superpotraviny a má přirozeně nasládlou chuť.

Tygří ořech obsahuje spoustu vlákniny, proteinů a minerálních látek. Má antioxidační účinky a prý působí i jako přírodní afrodiziakum.

„Tohle müsli je jemně namletá směs vloček, semínek a oříšků, proto chutná hodně oříškově. Nejradši si ho míchám do bílého řeckého jogurtu s hrstí borůvek, přidat ale můžeš i nastrouhané jablko, skořici a lžíci čekankového sirupu,“ říká náš ambasador, Jirka Skála.

Tip navíc: Proteinové müsli nemusí být jen snídaně. Použij ho místo klasického trojobalu a obal v něm plátek krůtího masa. Nebo ho přimíchej do těsta na muffiny, získají tak zajímavou strukturu.

Proteinové müsli s ovocem – základ výborné granoly

Jsi spíš na ovoce? Pak ti bude chutnat naše lowcarb müsli s datlemi, fíky a meruňkami. Dodá ti bílkoviny, vlákninu, vitamíny a minerály – a navíc si z něj snadno připravíš zdravou granolu.

S ovocným müsli začneš den pořádnou dávkou živin.

Víš, proč jsme do něj vybrali zrovna meruňky, datle a fíky? Není to jen kvůli chuti. Meruňky jsou přirozeně plné vlákniny a pomáhají vyčistit tělo od toxinů a volných radikálů. Fíky zase obsahují vitamín C a zpomalují stárnutí. A datle ti dodají vápník, železo, fosfor a další minerály.

Připrav si domácí granolu z lowcarb müsli

Co budeš potřebovat?

Tip navíc: Když si ořechy přes noc namočíš, budou líp stravitelné.

Jak na to?

  • Nasekej ořechy a zlehka je opraž na kokosovém oleji. Průběžně je míchej, ať se ti nepřipálí.
  • Po 3 minutách sniž teplotu, přisyp lžičku skořice a promíchej.
  • Po 1 minutě přimíchej strouhaný kokos a müsli, nech minutu prohřívat a průběžně míchej.
  • Sundej směs z plotýnky a nech ji trochu vychladnout.

Nejlepší je granola ještě teplá s trochou bílého jogurtu a ovocem, třeba borůvkami.

Teplá low carb granola s ovocem nastartuje tvůj den

Proteiny a vláknina jsou základ

Zajímá tě, proč klademe takový důraz na proteiny a vlákninu ve složení müsli? Protože přesně tyto dvě složky potřebuješ, jestli tě má snídaně zasytit.

  • Bílkoviny (proteiny) jsou základní složkou svalů, bez které se prostě neobejdeš. Pomáhají regenerovat a stavět tkáně.
  • Vláknina je pro tělo těžko stravitelná, právě proto ti ale prospívá. Dokáže totiž zvětšit svůj objem, a tak tě zasytí. Potom projde tělem a vyčistí ho.

Snídej svou dávku proteinů, vlákniny, vitamínů a minerálů i ty. Protože úspěšný den můžeš začít jen se správnou snídaní.

 

Foto: archiv KetoLife

Pojďme zůstat v kontaktu

Chystáme spoustu novinek, článků a dalších zajímavostí. Tak nám nech svůj e-mail, ať o ně nepřijdeš.