Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Celý týden BLACK FRIDAY! Pořiď si v našem e-shopu low carb dobroty s mimořádnou 50% SLEVOU.
Použij slevový kód 🖤 BLACKFRIDAY2020 🖤.

KetoLife Menu

Není müsli jako müsli. Znáš to proteinové?

Na co myslíš, když si pochutnáváš na ranním müsli?

Možná si říkáš: „To je fajn, začít den takhle zdravě.“ A přitom nejspíš to müsli, které pravidelně snídáš, není ani zdaleka zdravý začátek dne. Jak to?

Článek ti zabere jen 4 minuty

Bára Nováková

Klíč je ve složení většiny ranních cereálií. Na obalu vidíš jogurt nebo ovoce, uvnitř je ale jen hromada přidaných cukrů. Ty tvoje tělo nepotřebuje, a tak si je odloží „na někdy“.

Taková snídaně nedává smysl: rychlé cukry hned spálíš a brzy budeš mít hlad. Proto tu pro tebe máme dva druhy nízkosacharidového müsli, které ti dodají bílkoviny a vlákninu a zasytí tě na pořádný kus dne.

Jestli ti bude i takové low-carb müsli chutnat? To si piš. Chuť jsme ladili tak, aby si ji užil každý.

Jemné müsli s tygřím ořechem

Jestli tak jako my miluješ oříšky všeho druhu, určitě vyzkoušej naše lowcarb oříškové müsli. Přimíchej ho do jogurtu nebo do mléka, dodá mu chuť ořechů a mandlí.

Ochutnej jemně namleté oříškové müsli.

Kromě nich obsahuje jednu zajímavou surovinu: tygří ořech. Ten ve skutečnosti vůbec není ořech, ale hlíza šáchoru jedlého. Řadí se mezi superpotraviny a má přirozeně nasládlou chuť.

Tygří ořech obsahuje spoustu vlákniny, proteinů a minerálních látek. Má antioxidační účinky a prý působí i jako přírodní afrodiziakum.

„Tohle müsli je jemně namletá směs vloček, semínek a oříšků, proto chutná hodně oříškově. Nejradši si ho míchám do bílého řeckého jogurtu s hrstí borůvek, přidat ale můžeš i nastrouhané jablko, skořici a lžíci čekankového sirupu,“ říká náš ambasador, Jirka Skála.

Tip navíc: Proteinové müsli nemusí být jen snídaně. Použij ho místo klasického trojobalu a obal v něm plátek krůtího masa. Nebo ho přimíchej do těsta na muffiny, získají tak zajímavou strukturu.

Proteinové müsli s ovocem – základ výborné granoly

Jsi spíš na ovoce? Pak ti bude chutnat naše lowcarb müsli s datlemi, fíky a meruňkami. Dodá ti bílkoviny, vlákninu, vitamíny a minerály – a navíc si z něj snadno připravíš zdravou granolu.

S ovocným müsli začneš den pořádnou dávkou živin.

Víš, proč jsme do něj vybrali zrovna meruňky, datle a fíky? Není to jen kvůli chuti. Meruňky jsou přirozeně plné vlákniny a pomáhají vyčistit tělo od toxinů a volných radikálů. Fíky zase obsahují vitamín C a zpomalují stárnutí. A datle ti dodají vápník, železo, fosfor a další minerály.

Připrav si domácí granolu z lowcarb müsli

Co budeš potřebovat?

Tip navíc: Když si ořechy přes noc namočíš, budou líp stravitelné.

Jak na to?

  • Nasekej ořechy a zlehka je opraž na kokosovém oleji. Průběžně je míchej, ať se ti nepřipálí.
  • Po 3 minutách sniž teplotu, přisyp lžičku skořice a promíchej.
  • Po 1 minutě přimíchej strouhaný kokos a müsli, nech minutu prohřívat a průběžně míchej.
  • Sundej směs z plotýnky a nech ji trochu vychladnout.

Nejlepší je granola ještě teplá s trochou bílého jogurtu a ovocem, třeba borůvkami.

Teplá low carb granola s ovocem nastartuje tvůj den

Proteiny a vláknina jsou základ

Zajímá tě, proč klademe takový důraz na proteiny a vlákninu ve složení müsli? Protože přesně tyto dvě složky potřebuješ, jestli tě má snídaně zasytit.

  • Bílkoviny (proteiny) jsou základní složkou svalů, bez které se prostě neobejdeš. Pomáhají regenerovat a stavět tkáně.
  • Vláknina je pro tělo těžko stravitelná, právě proto ti ale prospívá. Dokáže totiž zvětšit svůj objem, a tak tě zasytí. Potom projde tělem a vyčistí ho.

Snídej svou dávku proteinů, vlákniny, vitamínů a minerálů i ty. Protože úspěšný den můžeš začít jen se správnou snídaní.

 

Foto: archiv KetoLife

Pojďme zůstat v kontaktu

Chystáme spoustu novinek, článků a dalších zajímavostí. Tak nám nech svůj e-mail, ať o ně nepřijdeš.