Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
KetoLife Menu

Jak toho stihnout co nejvíc, aby to neodskákalo tvoje zdraví?

Znáš to, chceš vyhovět každému, pracuješ 10 až 12 hodin denně a kručení v břiše nevěnuješ pozornost. Nejradši bys udělal všechno a hned, ale na úkor čeho? Že tě tvoje tělo přestane poslouchat? V pracovním procesu, mezi schůzkami, přednáškami, vyzvedáváním dětí nebo posezením s přáteli často zapomínáš nebo jen nestíháš jíst a večer pak „vymeteš“ všechno, na co přijdeš. Tělo tím ale trpí, i když to na sobě třeba zatím nedává znát. Dej si pohov a prostě se nauč, jak být extra výkonný, aniž bys přes den zapomínal jíst. Uvidíš, že ti pak půjde všechno líp od ruky.

Článek ti zabere jen 4 minuty

Nikola Nevečeřalová

Jak i v nabitém dni dobře jíst?

Když se celý den nezastavíš, nejíš a večer si to náležitě vynahradíš porcí pro dva, asi se nebudeš cítit úplně dobře, nemám pravdu? Být maximálně v pohodě a zvládnout všechno, co potřebuješ, dáš, a nemusíš se rozkrájet. Stačí si umět pořádně zorganizovat čas a i v echt nabitých dnech se dobře a v klidu najíst, ať už sám, nebo s přáteli.

Jez v klidu a pohodě. Ideálně s přáteli.

Vyšperkovaný time management 

Bez přípravy a důslednosti to fungovat nebude.. Připrav si jasný plán, co a kdy uděláš, nejlépe na týdenní bázi – ano, měj daný čas i na přípravu tohohle plánu. Každý den začínej prioritami, prkotiny ale neodkládej. Všechno, co můžeš udělat do 5 minut, udělej hned. Ve svém plánu buď maximálně konkrétní a zanes do něj i nepracovní věci včetně pauz na jídlo, večeří s partnerem, káviček s rodinou a kamarády nebo návštěv kadeřníka.

Nepřehlédnout, důležité! Naplánuj si i odpočinek. Tvoje hlava i tělo potřebuje svou dávku relaxu.

Protein to natře karbohydrátům

I když věčně spěcháš, protože toho chceš za den stihnout co možná nejvíc, na kvalitní jídlo, které ti dodá, co potřebuješ, si čas najdi. Když to den předem zvládneš, připrav si na celý den krabičky – a když se ti bude chtít, klidně je připrav i partnerovi. Náležitě se ti odmění. Obsahem krabiček by měly být především proteiny (libové maso, sýry, vejce, tvaroh atp.), a to proto, že tě (a možná i tvou drahou polovičku):

  • zasytí na delší dobu, 
  • nedostane únava jako po svíčkové se šesti 
  • a ještě ti pomůžou zregenerovat svaly, které včera dostaly nářez ve fitku (nebo na party). 

K proteinům přihoď zeleninu, ovoce, nějaký ten zob v podobě oříšků nebo semínek, případně nízkosacharidové pečivo. 

Krabičky s obědem jsou do kanceláře nejlepší.

Přemíře sacharidů a cukrů se vyhni. Všimni si, že když si dáš k obědu třistagramovou porci těstovin nebo rizota, máš brzy hlad. I proto tě přepadají myšlenky na sladkou tečku namísto soustředění se na důležité úkoly. A to je přesně to, co nechceš – dostat se do začarovaného kruhu dobíjení se rychlým palivem.

Režim 'nerušit' aneb Vím, že jím

Snaž se jíst každé jídlo v klidu. I když je v dnešní době opravdovým luxusem najít si na oběd tradiční půlhodinu, stopni se aspoň na deset minut a uvědom si, že jíš. Tip nad zlato: Běž se najíst někam mimo svůj pracovní stůl. Přece nechceš mít „pocintanou“ klávesnici. A jestli nestíháš večer nakrabičkovat, měj po ruce nějaké to proteinové lowcarb jídlo, které je ready to eat nebo ho připravíš během chvilky. Tělu dodá všechno, co potřebuje a nebude ti těžko.

Proteinové low carb těstoviny jsou připravené raz dva.

Double-check! Nezapomenout na jídlo ti může pomoct stará dobrá upomínka. Nastav si ji na chytrých hodinkách nebo na telefonu.

Jakmile se v novém (tý)denním režimu, ve kterém našla své místo minimálně 3 proteinová jídla za den, zajedeš, začneš se cítit lépe a zvládneš toho mnohem víc. A nejen ty, ale i tvá drahá polovička, pokud máte krabičky opravdu oba.

Restartovací mini pauzy

Jsme přece jen lidi, proto i sebelepší plán čas od času dodržet prostě nejde. Ve chvíli, kdy cítíš, že jedeš na dřeň, začne být úpěnlivé lpění na rozvrhu kontraproduktivní. Nastal čas vypnout nebo se aspoň restartovat. Nikdo ti hlavu neutrhne. Naopak. Odpočineš si a po krátké pauze budeš dvakrát výkonnější.

Jak se zmátořit? 

  • Minutu zhluboka dýchej, a to nejlépe se zavřenýma očima.
  • Vstaň od stolu, projdi se, nebo se protáhni. Chce to alespoň na chvíli změnit prostor.

Máš i ty svůj tajný tip, který tě v průběhu dne zaručeně nakopne? Poděl se o něj s ostatními utahanými na Facebooku nebo Instagramu s #zijuketolife.

Foto: KetoLife, Shutterstock

Pojďme zůstat v kontaktu

Chystáme spoustu novinek, článků a dalších zajímavostí. Tak nám nech svůj e-mail, ať o ně nepřijdeš.