Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
KetoLife Menu

Hecni se k pravidelnému pohybu, i když zrovna nestíháš

Chceš se hecnout začít pravidelně cvičit, ale výmluva, že nemáš čas, má pořád navrch? Na to hned po přečtení tohohle článku vyzraješ. Začneš navíc úplně nenápadně. Stačí změnit pohled na běžné každodenní činnosti a pak už si na tebe oblíbená výmluva nepřijde.

Článek ti zabere jen 3 minuty

Nikola Nevečeřalová

Nový pohled na věc tě rozhýbe. Fakt!

Žádné omamné látky ani kouzla nečekej. Je potřeba jen trochu úsilí na to změnit úhel pohledu a hned bude tvůj život zase o něco bohatší. Tentokrát o pravidelný pohyb, který se letos možná znovu objevil na seznamu tvých novoročních předsevzetí.

Sport nemusí bolet. Chce to správný trénink.

Každodenní rutina není nuda ani utrpení

Slyšel jsi to už mockrát, ale ono to opravdu funguje. Zadýchej se a zapoť i u běžných činností, které jsi doteď dělal jen ze zvyku, nebo z povinnosti. Pojď jim naproti. Brzy nastane zlom a začneš je rovnou vyhledávat. Co víc, dokonce se na ně těšit.

  • Místo výtahu „dycky“ schody. Tady není potřeba nic dodávat. A i do dvanáctého patra to dáš.
  • Místo dvou zastávek tramvají nebo metrem 1 až 2 kilometry rychlochůze. Je příjemná i v dešti nebo zimě, protože se ti třeba mezi schůzkami nebo po nevydařeném rande báječně okysličí mozek. V následujících hodinách pak přijdeš s ještě lepšími nápady, než by tomu bylo po jízdě v zafuněném hromadném prostředku.
  • Úklid tě začne bavit! No možná ne úplně, ale za zkoušku to stojí. Pořiď si nový mop nebo vysavač a rozjeď s ním každý týden (třeba v neděli v 10 dopoledne) minimálně půlhodinový tanec. Nevěrný mu můžeš být i s obyčejným hadrem nebo žehličkou.

Dej si nášup. Zacvič si

Když začneš mít pocit, že by sis mohl naložit víc, jsi na dobré cestě. Hurá! Nastal čas si zacvičit cíleně. Máš kolem sebe rád hodně lidí? Vyraz do fitka nebo na skupinové lekce. Jsi radši sám se sebou a svými myšlenkami? Vyběhni ven nebo si zacvič doma. Zkusit toho můžeš víc, než přijdeš na to, který sport tě bude bavit. No a když vás bavit přestane, prostě ho vyměníš. Můžeš to s klidným svědomím střídat jak na běžícím páse, jen gaučing úplně nedoporučujeme.

Běhání ve dvou baví.

Počítají se i dvacetiminutovky 

I ve svém nabitém programu určitě 2x až 3x týdně dvacet minut odcvičit zvládneš. Mně osobně se osvědčilo zapsat se na dva dvouhodinové kurzy, kde jsem se naučila správně praktikovat celkem náročné, ale zato účinné cviky na střed těla, který jsem musela po porodu posílit, a to si teď cvičím doma, když mimčo usne. A ejhle, moje postava vypadá po pár měsících snad ještě líp než dřív. Můžeš si taky na hodinku zaplatit trenéra, který by ti ušil domácí trénink na míru a super jsou i nejrůznější cvičení typu HIIT nebo tabata na YouTube. Těch tam najdeš opravdu spoustu, od pětiminutovek až po vydatné hodinové tréninky. U nich si jen dej bacha, abys cvičil správně.

Je čas na další level. Přivstaň si

Teď ti možná přijde naprosto šílené nastavit si budík o celou hodinu dřív, a to jen proto, aby sis stihl zacvičit, nebo dokonce venku zaběhat. Za pár týdnů to ale s radostí podstoupíš. Čestně! Jakmile si totiž na pravidelný pohyb zvykneš – což by se mělo stát zhruba do 21 dnů, než si vytvoříš nový návyk – uvidíš, že už nebudeš chtít přestat. Naopak. Sport se zabydlí ve tvém diáři a dvacetiminutovky ti přestanou stačit. Naprosto dobrovolně si pak začneš přibírat další a další aktivity, díky kterým bude tvé tělo víc fit a hlava vyrovnanější.

Foto: Shutterstock, archiv Nikoly Nevečeřalové

Pojďme zůstat v kontaktu

Chystáme spoustu novinek, článků a dalších zajímavostí. Tak nám nech svůj e-mail, ať o ně nepřijdeš.